{"id":5291,"date":"2024-06-11T08:14:36","date_gmt":"2024-06-11T06:14:36","guid":{"rendered":"https:\/\/jednostki.uksw.edu.pl\/cd\/?p=5291"},"modified":"2024-06-11T08:14:58","modified_gmt":"2024-06-11T06:14:58","slug":"udzial-uczelnianego-koordynatora-ds-dostepnosci-uksw-w-sympozjum-mnisw-kondycja-psychiczna-w-srodowisku-akademickim-w-polsce-stan-obecny-i-perspektywy","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/cd.uksw.edu.pl\/2024\/06\/11\/udzial-uczelnianego-koordynatora-ds-dostepnosci-uksw-w-sympozjum-mnisw-kondycja-psychiczna-w-srodowisku-akademickim-w-polsce-stan-obecny-i-perspektywy\/","title":{"rendered":"Udzia\u0142 Uczelnianego Koordynatora ds. Dost\u0119pno\u015bci UKSW w Sympozjum MNiSW „Kondycja psychiczna w \u015brodowisku akademickim w Polsce \u2013 stan obecny i perspektywy”"},"content":{"rendered":"\n

W Ministerstwie Nauki i Szkolnictwa Wy\u017cszego w dniu 10 czerwca br. odby\u0142o si\u0119 sympozjum naukowe pod tytu\u0142em \u201eKondycja psychiczna w \u015brodowisku akademickim w Polsce \u2013 stan obecny i perspektywy\u201d. W spotkaniu wzi\u0119li udzia\u0142 kluczowi przedstawiciele \u015brodowisk akademickich, w tym podsekretarz stanu w MNiSW Maciej Gdula. W\u015br\u00f3d uczestnik\u00f3w znalaz\u0142 si\u0119 tak\u017ce przedstawiciel BON UKSW\u00a0Uczelniany Koordynator ds. Dost\u0119pno\u015bci Uniwersytetu Kardyna\u0142a Stefana Wyszy\u0144skiego w Warszawie.<\/p>\n\n\n\n

Wydarzenie to zainicjowa\u0142o cykl konferencji organizowanych przez Departament Analiz Strategicznych i Popularyzacji Nauki w MNiSW. Jego celem by\u0142o stworzenie przestrzeni do dzielenia si\u0119 wiedz\u0105 i poszukiwania nowych rozwi\u0105za\u0144, maj\u0105cych na celu popraw\u0119 jako\u015bci \u017cycia w \u015brodowisku akademickim w Polsce. Kondycja psychiczna zosta\u0142a uznana za jedno z priorytetowych wyzwa\u0144 dla systemu szkolnictwa wy\u017cszego i nauki.<\/p>\n\n\n\n

Sympozjum obejmowa\u0142o szereg temat\u00f3w, kt\u00f3re dotyczy\u0142y r\u00f3\u017cnych aspekt\u00f3w zdrowia psychicznego w \u015brodowisku akademickim:<\/p>\n\n\n\n

    \n
  1. Strategie radzenia sobie z sytuacjami stresowymi a dobrostan student\u00f3w \u2013 diagnoza sytuacji<\/li>\n\n\n\n
  2. Neuror\u00f3\u017cnorowno\u015b\u0107 na polskich uczelniach \u2013 do\u015bwiadczane trudno\u015bci i potencjalne rozwi\u0105zania<\/li>\n\n\n\n
  3. Rozpoznawanie zaburze\u0144 psychicznych w \u015bwietle aktualnych bada\u0144<\/li>\n\n\n\n
  4. Zdrowie psychiczne w przestrzeni akademickiej \u2013 refleksje teoretyczno-praktyczne<\/li>\n\n\n\n
  5. Organizacja wsparcia psychologicznego na uczelniach w Polsce \u2013 dylematy i wyzwania<\/li>\n\n\n\n
  6. Podsumowanie kondycji psychicznej m\u0142odych oraz przegl\u0105d udzielanego wsparcia psychologicznego w uczelniach w Polsce okiem student\u00f3w<\/li>\n\n\n\n
  7. Dzia\u0142alno\u015b\u0107 Centrum Pomocy Psychologicznej Uniwersytetu Warszawskiego<\/li>\n\n\n\n
  8. Akademicka Pomoc Psychologiczna i Edukacyjna (APPiE) \u2013 systemowa pomoc psychologiczna dla student\u00f3w i pracownik\u00f3w Uniwersytetu Medycznego w Lublinie<\/li>\n\n\n\n
  9. Wp\u0142yw problem\u00f3w prawnych na kondycj\u0119 psychiczn\u0105 doktorantek i doktorant\u00f3w<\/li>\n\n\n\n
  10. Raport o stanie zdrowia psychicznego doktorant\u00f3w w Polsce: mi\u0119dzynarodowy przegl\u0105d danych oraz kluczowe za\u0142o\u017cenia metodologii badawczej<\/li>\n\n\n\n
  11. Raport o stanie zdrowia psychicznego doktorant\u00f3w w Polsce: analiza wp\u0142ywu wsparcia instytucjonalnego i interpersonalnego<\/li>\n\n\n\n
  12. Zdrowie psychiczne os\u00f3b ubiegaj\u0105cych si\u0119 o uzyskanie stopnia doktora \u2013 wyzwania i dobre praktyki Uniwersytetu SWPS<\/li>\n\n\n\n
  13. Zaw\u00f3d na A: kondycja psychiczna w \u015brodowisku akademickim architektury<\/li>\n\n\n\n
  14. Zdrowie psychiczne, spo\u0142eczno-emocjonalne i radzenie sobie ze stresem przez student\u00f3w. Wielowymiarowa analiza uwarunkowa\u0144 dobrostanu psychicznego os\u00f3b ucz\u0105cych si\u0119<\/li>\n\n\n\n
  15. Zjawisko molestowania seksualnego na uczelni. Badania i rekomendacje w kontek\u015bcie bezpiecze\u0144stwa i kondycji psychicznej spo\u0142eczno\u015bci akademickiej<\/li>\n\n\n\n
  16. Predykatory samob\u00f3jczo\u015bci w\u015br\u00f3d polskich student\u00f3w podczas pandemii COVID-19<\/li>\n\n\n\n
  17. Rola wyk\u0142adu adaptacyjnego dla pierwszego roku jako element profilaktyki uniwersalnej na uniwersytecie w kontek\u015bcie kondycji psychicznej student\u00f3w<\/li>\n\n\n\n
  18. System przeciwdzia\u0142ania mobbingowi na uczelni jako element wsparcia w \u015brodowisku akademickim<\/li>\n\n\n\n
  19. Przejawy resentymentu w \u015brodowisku akademickim w Polsce<\/li>\n\n\n\n
  20. Dba\u0142o\u015b\u0107 o zdrowie pracownika jako jeden z podstawowych obowi\u0105zk\u00f3w pracodawcy \u2013 aktualne ograniczenia prawne i wnioski de lege ferenda<\/li>\n\n\n\n
  21. Wypalenie zawodowe w\u015br\u00f3d student\u00f3w szk\u00f3\u0142 wy\u017cszych<\/li>\n\n\n\n
  22. Polska \u015bcie\u017cka do kompetencji kulturowych w odniesieniu do os\u00f3b o r\u00f3\u017cnorodnej seksualno\u015bci: adaptacja i walidacja kwestionariusza oceny kompetencji kulturowych CVIMS a wp\u0142yw na popraw\u0119 kondycji i dobrostanu psychicznego student\u00f3w<\/li>\n\n\n\n
  23. O potrzebie tworzenia holistycznych jednostek wsparcia specjalistycznego dla student\u00f3w i nauczycieli<\/li>\n\n\n\n
  24. Problem 4 cia\u0142 \u2013 popularyzacja nauki z perspektywy godzenia r\u00f3l<\/li>\n\n\n\n
  25. Zagadnienie dobrostanu psychicznego z perspektywy bada\u0144 nad konfliktem politycznym<\/li>\n<\/ol>\n\n\n\n

    Konferencja by\u0142a pr\u00f3b\u0105 przeanalizowania sposob\u00f3w organizacji dzia\u0142alno\u015bci w podmiotach systemu szkolnictwa wy\u017cszego, by zadba\u0107 o dobrostan student\u00f3w, badaczy oraz kadry dydaktycznej i pozosta\u0142ych cz\u0142onk\u00f3w spo\u0142eczno\u015bci akademickiej.<\/p>\n\n\n

    \n
    \"\"<\/figure><\/div>","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

    W Ministerstwie Nauki i Szkolnictwa Wy\u017cszego w dniu 10 czerwca br. odby\u0142o si\u0119 sympozjum naukowe pod tytu\u0142em \u201eKondycja psychiczna w \u015brodowisku akademickim w Polsce \u2013 stan obecny i perspektywy\u201d. W spotkaniu wzi\u0119li udzia\u0142 kluczowi przedstawiciele \u015brodowisk akademickich, w tym podsekretarz stanu w MNiSW Maciej Gdula. W\u015br\u00f3d uczestnik\u00f3w znalaz\u0142 si\u0119 tak\u017ce przedstawiciel BON UKSW\u00a0Uczelniany Koordynator ds. […]<\/p>\n","protected":false},"author":608,"featured_media":5292,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"inline_featured_image":false,"footnotes":"","_links_to":"","_links_to_target":""},"categories":[1],"tags":[],"class_list":["post-5291","post","type-post","status-publish","format-standard","has-post-thumbnail","hentry","category-aktualnosci"],"acf":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/cd.uksw.edu.pl\/pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5291","targetHints":{"allow":["GET"]}}],"collection":[{"href":"https:\/\/cd.uksw.edu.pl\/pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/cd.uksw.edu.pl\/pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/cd.uksw.edu.pl\/pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/608"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/cd.uksw.edu.pl\/pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5291"}],"version-history":[{"count":3,"href":"https:\/\/cd.uksw.edu.pl\/pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5291\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5296,"href":"https:\/\/cd.uksw.edu.pl\/pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5291\/revisions\/5296"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/cd.uksw.edu.pl\/pl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5292"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/cd.uksw.edu.pl\/pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5291"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/cd.uksw.edu.pl\/pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5291"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/cd.uksw.edu.pl\/pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5291"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}